De eerste fietsdag

2 januari 2019 - Chachoengsao, Thailand

Na uit te zijn gefeest in Bangkok(valt wel wat mee hoor, want we worden ook een dagje ouderšŸ˜œ), 1 januari terug naar het vliegveld om onze fietsen te halen. Nog een leuke geste van de spoorwegen, we mochten gratis met de trein(zien we de NS niet direct doen). Op het station aangekomen de fietsen uit het depot opgehaald en richting uitgang voor onze transfer. Nog even een dingetje; onze naam stond niet op de lijst en de fietsen hadden ze ook geen rekening mee gehouden. Welkom in Thailand! Toch was de chauffeur heel aardig en de fietsen inclusief wij in de Van en richting ons hotel op 10 minuten afstand van het vliegveld (brengen we onze laatste nacht voor de terugreis ook door) en daar de fietsen in elkaar gezet. Dat ging van een leien dakje en geen enkele beschadig geconstateerd dus we zijn ready. Nog wel even leuk om te vertellen is natuurlijk de verbazing van de Thaise mensen over onze fietsen. Nog hulp gehad, want steeksleutel 8 vergeten voor Grietje haar spatbord. Kan ze nu rustig (weer) in de regen fietsen (hopen we niet). Vandaag, 2 januari, begint ons (fiets)avontuur dan echt met een eerste tocht van een 50 km naar Chachoengsao om vanuit daar de geplande route op te pakken richting Cambodja. Vandaag dus nog geen routeboekje maar navigeren via de apps. Alles moet natuurlijk wennen. De fietsen, het zitvlees, de navigatie en routes en ja dan kom je na 10 km voor een snelweg met eenrichtingsverkeers te staan waar de navigatie ons langs wilde hebben. Dus dan maar op goed geluk een andere route en kom je ineens op een zandpad wat doodloopt. Goed begin dus. Gelukkig hadden we verschillende systemen mee en kregen we de route goed op de plaat en ging het later als een speer. Mooie natuur, afgewisseld met onderweg eettentjes, tempels en winkeltjes was ons van de vorige keer ook bijgebleven en dus echt genieten (zie de geplaatste foto's). Mooi op tijd in Chachoengsao, maar wat is het hier verschrikkelijk druk! Gelukkig rustig doorgefietst en bij een heel leuk complex aangekomen met een eigen huisje en terras. Vanmiddag op het dringende verzoek van Grietje op naar de "Pink Elephant", want dat moet je hier gezien hebben nietwaar! Met de tuktuk er naar toe en we hebben onze ogen uitgekeken. Kitsch van de bovenste plank, maar wel heel bijzonder(zie foto's). En daarna hadden we 1 probleem! Hoe komen we weer terug in het hotel want het park ging sluiten en geen taxi's en . Gelukkig (weer) behulpzame Thaise mensen die ons maar een open vrachtautootje brachten met bankjes. We dachten even dat we gelijk weg konden, maar dat "gelijk" kennis ze in AziĆ« niet. Meer dan een uur gewacht, maar alla, we zijn aan het "onthaasten" en dan moet je hierover niet te moeilijk doen. Nog even lekker Thais gegeten en nu terug bij oms bungalowtje. Al met al een hele leuke en enerverende dag. Helemaal super. We gaan nu kijken of we klaar zijn voor de 100 km van morgen. De beentjes waren goed en het humeur nog beter. Moet lukken dus. Nog even wat dagelijkse details van de tocht; Afstand was 52 km Gemiddelde snelheid van 16.2 Hoogtemeters 105 Gemiddelde temperatuur 28.5 Aantal liters water p.p 3 Humeur prima Tot onze volgende berichten.

Fotoā€™s

1. Harriƫt:
    2 januari 2019
    Dat ziet er meteen al weer prachtig uit! En zo te lezen weten jullie je, zoals altijd, weer in alle omstandigheden te redden samen. Topkoppel! Harriƫt en Ido.
  2. Dietha:
    3 januari 2019
    Leuk om jullie te volgen. Jullie zijn goed voorbereid dus het moet lukken. Heel veel succes en een hele goede reis!