Gelukkig Nieuwjaar!

6 februari 2019 - Phu Quoc, Vietnam

Wij hebben tijdens deze vakantie 2 x oud en nieuw gevierd. Al moeten we eerlijk bekennen dat we gisteravond niet tot 12 uur zijn opgebleven. Wij moesten namelijk de wekker om op 6 uur zetten om weer van dit eiland af te kunnen komen. Maar desalniettemin voor iedereen: Gelukkig nieuwjaar van het Varken!

Toen we ons laatste stukje zelf lazen op de blog droop het hoge relaxgehalte er toch wel behoorlijk van af... We waren toch bezig met een actieve fietsvakantie? De afgelopen dagen hebben we inderdaad heerlijk geluierd, gezwommen en veel gelezen onder de palmbomen en het enige waar we moe van konden worden was het verplaatsen van de strandbedjes. Daarnaast zijn we wel actief bezig geweest om ons weer een beetje aan te passen. Waren we gewend geraakt om in afzondering te reizen waarbij we alleen elkaar goed konden verstaan en begrijpen. Hier, op dit tropische eiland, is vanzelfsprekend een overdaad aan toeristen en geen kinderen die spontaan 'hello!' roepen. Het is wel even wennen aan het verschil. Op Phu Quoc hebben ze ook iets wat we in Cambodja niet gezien hebben: Russische toeristen! Nu weten we eerlijk gezegd niet wat we liever hebben... de ratten in Cambodja of die rare Russen. Gelukkig waren er voldoende plekken op het strand om ons toch nog een beetje af te zonderen.

Aangezien we gister niet van het eiland konden vanwege TET /Chinees nieuwjaar en het hotel is volgeboekt brachten we 'oudejaarsnacht' door in de grootste plaats van het eiland. Veel winkels zijn gesloten maar bij de rijen hotels, bars en restaurants wordt feest gevierd! Kerstmannen en sneeuwpoppen zijn op de ramen geplakt en een kerstboom is hier een mager boompje met gouden slingers. Heel bijzonder! Het is oud-en nieuw, dus ook (weer) tijd voor goede voornemens?! Wij nemen ons in ieder geval voor om te proberen gezond te leven en sportief te blijven zodat we een dergelijke fietstrip nog vaker kunnen maken!

Maar voorlopig zijn we genoeg uitgerust en het wordt tijd om weer wat kilometers te maken! Op naar Saigon / Ho Chi Minh (de Vietnamezen zelf spreken nog steeds over Saigon). Wij fietsen straks 16 km naar de veerboot voor een hopelijk rustige overtocht naar het vasteland. Vandaar is het 80 km met de kop in de wind naar Tri Ton. We hebben gelukkig al een overnachting geboekt in een guesthouse, dus we kunnen er rustig de tijd voor nemen. We zijn ontzettend benieuwd wat ons te wachten staat in Vietnam!

Wordt vervolgd....

1. Sense hofstede:
    6 februari 2019
    Om jaloers te worden ,zon zee en strand., nu de laatste etappe
    Goede reis, liefs P&M,
  2. Harriët:
    6 februari 2019
    Haha. Ja relaxed. Zo kwam het idd over. We kunnen ons voorstellen dat de onrust dan ook wel een beetje zou gaan kriebelen. Hup. Op die fietsen en op pad. Vietnam. We wachten op het verslag van jullie belevenissen! P.s. gezond leven: dat deden jullie toch al? Nòg gezonder?? Pfff...
    Dikke knuffel Ido en Jet.
  3. Rene:
    7 februari 2019
    Prachtige verhalen en foto’s. Wat een ervaring, heel mooi.