Route volgens het boekje van.........

3 januari 2019 - Khlong Takrao, Thailand

Route volgens het boekje. Donderdag 3 januari; Na een zeer karig ontbijt (keuze uit toast met ei of nasi met ei) gaan we vandaag van start met de route van Bernadette Speet. Zij is wereldreizigster die haar routes uitgeeft incl tips voor hotels en overige weetjes. Er stond al omschreven dat de route er op gericht is om zo snel mogelijk in Cambodja te komen. Nou: dat hebben we geweten! We hebben 100 km achter elkaar aan moeten fietsen over hoofdwegen! Wat zijn wij blij dat we gister zelf een mooie route gefietst hebben want om met deze 100 km snelweg te beginnen zou geen plezierige 1e fietsdag zijn. En dat is het ook niet op de 2e dag. Met het constante lawaai van auto's was het niet echt rustgevend. Wel veel tentjes om te eten / drinken / boodschapjes. Dan maar even wat vaker stoppen... Mensen spreken hier geen Engels, maar met de vertaalapp lukte het toch om 2 zwarte koffie te bestellen. Klaas had het wel een beetje zwaar vandaag. De afgelopen dagen was het ons goed gelukt om echt 'los' te komen, maar een mailtje van zijn werk gister haalde hem keihard terug naar de werkelijkheid en droomde zelfs over werk, dan wordt het toch echt tijd om even afstand te nemen! En hoe doe je dat beter dan op de fiets in Thailand. (Maar dan is 100 km misschien wel een beetje veel) 100 lange kilometers later is het even goed uitkijken naar ons hotel want de naam staat alleen in Thai aangegeven. Grietje met foto van naam erbij op zoek om de tekens te vergelijken. We konden met handen en voeten kiezen uit een standaardkamer voor 400 baht (€11,50) of een vrijstaande bungalow met terras voor 500 baht (€ 14,40). Die keuze was niet moeilijk... In de bungalow aangekomen bleek het toiletpapier op. Klaas naar de receptie om hiernaar te vragen en omdat ze hier geen Engels spreken moest dit ook uitgebeeld worden. Straks zoeken we een restaurant op (zal vast geen Engelse kaart zijn, dus we hopen op plaatjes ;-) Afstand 101,3 km Gemiddelde snelheid 19,6 Hoogtemeters 267 Gemiddelde temperatuur 27 gr Calorieën 3624 (zou het dan toch lukken om tijdens een vakantie af te vallen ipv aan te komen? ;-)

Vrijdag 4 januari. Gisteravond bij een Thais fondue/grill restaurant gegeten. Wij bakten er natuurlijk niks van en deden het helemaal verkeerd. Andere gasten moesten er smakelijk om lachen en kwamen zelfs naar ons toe om het voor te doen. Ha ha, hebben we hen ook een leuke avond bezorgd ;-) Er kwam een mooie zwerfhond vlakbij Klaas liggen en enkelen van jullie weten dat hij een hond graag wat lekkers toestopt. Aangezien er nogal op ons gelet werd heeft hij zich toch kunnen beheersen. Klaas is niet heel fit op de maag, maar toch besloten verder te fietsen voor een korte route. Oa door een wildlife park gefietst waar werd gewaarschuwd voor overstekende olifanten. Stel je toch eens voor dat we zomaar een wilde olifant tegenkomen zeggen we tegen elkaar, direct erna realiserend dat we op de fiets zijn en dus iets kwetsbaarder dan een auto. We zijn geen olifanten tegengekomen maar wel diverse hoopjes olifantenpoep. Ze zijn er dus wel! We hebben nog wel iets van 'wildlife' gezien, namelijk een aantal apen. Na 56 km was een hotel en zitten we nu in een ieniemini dorp, wat eigenlijk een kruispunt is. Gelukkig houden we niet van stappen want naast een eettentje en winkeltje is er niets. Afstand 56,8 km Gemiddelde snelheid 16,1 Hoogtemeters 273 Gemiddelde temperatuur 27 gr

1. Heit en Mem:
    4 januari 2019
    Zo beleef je nog's wat. Het leven gaat nu eenmaal niet volgens het boekje.
    Kr.
  2. Marco en Ellen:
    4 januari 2019
    Leuk om jullie avontuur te volgen! Geen last van de storm hopen we? Zet ‘m op en veel plezier!
    Ellen en Marco
  3. Harriët:
    5 januari 2019
    Dat was weer een mooi verhaal. Alle belevenissen helpen hopelijk goed mee om echt de boel in Nl los te laten. Succes met jullie route buiten de snelweg om: groot gelijk. Liefs, Ido en Harriët
  4. Sense:
    6 januari 2019
    Vertaalapp, Komoot, etc: een high-tech reis! Nu maar hopen dat de olifanten geen roet in het eten gooien…