Zaterdag 5 enzondag 6 januari

6 januari 2019 - Khlong Takrao, Thailand

Zaterdag 5 en zondag 6 januari En weer loopt (fietst) het anders dan verwacht. Maar dat is ook het leuke aan deze reis en gelukkig zijn we heel flexibel. Het is heet.... het is moeilijk wennen aan fietsen met zware bagage en het ene lichaam heeft iets meer tijd nodig om te acclimatiseren (is ook 10 jaar ouder ;-) ,maar gelukkig met voldoende zelfkennis) We hebben daarom besloten om de kortste route, dus over de doorgaande weg naar de volgende plaats te fietsen en daar een huisje te huren waar we twee nachten blijven. Soi Dao Resort and Spa geboekt, met WiFi, restaurant, ontbijt, wasservice (hoognodig) en massage. Dat belooft wat! Met dit heerlijke vooruitzicht zoeven we over de weg en komen mooi op tijd aan. Na ingecheckt te hebben (handig die vertaalapp) vragen we waar we de was kunnen brengen... Geen wasservice aanwezig! Dus zelf eerst in kleine wasbakje een paar wasjes gedaan, maar echt schoon zal het wel niet worden. Geprobeerd in het huisje WiFi verbinding te krijgen, maar dit is alleen beschikbaar bij de receptie.... We hadden geen zin om 's avonds nog de fiets te pakken naar het dorp dus gevraagd naar het restaurant.... Geen restaurant aanwezig! We konden wel eten bestellen en zonder menukaart is het gelukt twee gerechten te laten komen. Vanmorgen vol enthousiasme op naar het ontbijt, want o.a. zin aan koffie.... het ontbijt bestaat uit rijstepap en oploskoffie 3 in 1, dus met melk en suiker... Niet ons idee van een lekker ontbijtje... Gelukkig hadden we zelf al wat yoghurt en jus d'orange gehaald voor de zekerheid, want het Thaise ontbijt is niet echt aan ons besteed. Vandaag het dorp in geweest voor lekkere lunch (handen en voetenwerk) en bij een hele grote supermarkt verkochten ze croissantjes en lekkere muesli. We verheugen ons nu al op ons volgende ontbijt. De rest van de dag lekker gelezen en de boekjes over Cambodja bestudeert. We hebben gelukkig wat mogelijkheden om in te korten omdat de eerste dagen toch meer tijd vergen dan gedacht. We laten het maar even lekker over ons heen komen en genieten van de warmte, de sfeer en hebben het heerlijk samen! Vanmiddag zin aan een lekkere massage en ja, je raad het vast al.... geen massageservice aanwezig! Ha ha.. dat was inmiddels te verwachten. We hebben wel een heerlijk overdekt terras en slapen met de ramen open zodat we kunnen genieten van de geluiden van diverse beesten (we kunnen alleen maar raden wat het zijn). Morgen fietsen we verder en hebben hotelletje geboekt in Pong Nam Ron (voor de geïnteresseerden: Greenhill Soidou. Geen internet, geen wasservice, geen restaurant en geen massage. Ik denk dat het wel aan de verwachtingen gaat voldoen. Daarna gaan we de grens met Cambodja over en zullen we jullie weer op de hoogte stellen van ons vervolg. P.S. In het zuiden van Thailand schijnt het nogal te waaien en regenen. Vandaag was het hier 30+ en zijn we blij met een briesje wind!

1. Harriët:
    6 januari 2019
    Nou. Rare boel. Ziet eruit als een redelijk luxe golfresort; waar jullie waren het weekend. Ben heel nieuwsgierig wat de volgende stop brengt, los van de verwachtingen. Volgens internet/ fb in elk geval een badkuip in de tuin/ jungle. Benieuwd met wie je die moet delen...enge beesten??? Goed dat jullie rustig aan doen. Zet hem op in de komende etappe. Liefs, Ido en Harriët
  2. Lysbert:
    7 januari 2019
    Hoi Klaas en Grietje, leuk om jullie avonturen te lezen via de blog! Veel plezier!
  3. Fabe & Janna:
    8 januari 2019
    Wat hebben jullie weer een leuk verhaal geschreven, fijn dat jullie zo genieten ondanks de tegenvallers.. Kan ook niet anders in Thailand natuurlijk!! Geniet!

Veel liefs,