Van Battambang naar Sisophon

14 januari 2019 - Sisophon, Cambodja

Van Battambang naar Sisophon

Even een wat korter verhaaltje over onze fietstocht van vandaag. Deze tocht, die het merendeel over de grote weg ging, hebben we zelf wat aantrekkelijker gemaakt door wat kleinere weggetjes op te zoeken tussen palmbomen, kleine huisjes en verbaasde volwassenen en kinderen. Vanmorgen, na een heerlijk voedzaam ontbijt(yoghurt en muesli) 10 voor 8 vertrokken voor een tocht van 68 km volgens het boekje. Heerlijk weer met een temperatuur van 24 graden. Eerst enkele km de stad uit en dan verder op de grote weg waarbij we er al gauw achter kwamen dat de weg in de verbouw staat voor een vierbaansweg. Bouwverkeer, stof en soms slecht wegdek was niet bepaald leuk te noemen. Na een 35 km de eerste stop in een leuk plaatsje met uiteraard een marktje. Drinken en wafels van de markt die erg lekker waren en daarna gauw door. Na een 50 km een klap en Klaas zijn bagagedrager kwam los te zitten. De schroef was er helemaal uit getrild en natuurlijk niet meer te vinden. Dan merk je opnieuw de spontaniteit en behulpzaamheid van de Cambodjanen. Vrouwelijke verkeersregelaars begonnen gelijk allemaal dingen te regelen en het duurde maar even en een handige Cambodjaan bekommerde zich over het probleem. Met slijptol een passende en vervangende schroef op maat gemaakt en we konden onze reis ongestoord vervolgen. Gewoon super! We waren eigenlijk een beetje flauw van de snelweg en onze favoriete app(MAPS.ME) ingeschakeld en deze leidde ons over veel leukere weggetjes via een riviertje richting onze eindbestemming. Prachtige vergezichten afgewisseld met pittoreske dorpjes en streekjes was zeer aangenaam en lekker relaxt fietsen. Na 71 km en geen noemenswaarde klimmetjes kwamen we dan ook lekker ontspannen aan bij ons hotel, waar afgelopen dagen een bruiloft had plaatsgevonden van ongeveer 1000 gasten gedurende twee dagen(blij dat we nu pas arriveren😜). Nog even het stadje in geweest en water gekocht voor morgen, waarbij we de komende dagen meer de binnenlanden ingaan, via Bantey Cchmar, Samraong, Anlong Veng met als eindbestemming Siem Reap. We zullen over het algemeen slapen in homestays bij Khmer families. Het internet/WiFi zal de komende tijd te wensen over laten, dus we gaan even een paar dagen onder de radar, maar hopen over een dag of 3/4 weer op de lijn te komen met onze belevenissen. We zijn zelf ook benieuwd wat we allemaal te melden hebben: op naar de volgende avonturen!

Afstand 71.2 km Gemiddelde snelheid 19.8 Gemiddelde temperatuur 30 graden

Tot gauw! Klaas en Grietje

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sense hofstede:
    14 januari 2019
    Mooi dat alles weer in orde is , mooie dagen en we wachten het volgende
    Reisverslag af liefs Pa en Ma👍😊
  2. Greetje.:
    14 januari 2019
    Bin bliid dat Klaas wer opknapt is.It wie best wol even spannend ik winskje jimme folle fietsplesier. Groeten Greetje.
  3. Ido Hofstede:
    14 januari 2019
    Hallo weer contact. Mooie reisverhalen en vind het leuk ze elke keer te lezen.
    Veel plezier en geniet van de omgeving
    Groet Harriet en Ido
  4. Richard Douwes:
    14 januari 2019
    Wow, wat een avonturen allemaal. Gaaf om te lezen. Geniet ervan en tot ziens!!
    Groeten Richard en Astrid.
  5. Franke Kooijker:
    14 januari 2019
    Mooi dat alles weer goed gaat . Geniet van de verdere reis . Wij gaan morgen weer naar huis na 12 dagen wandelen in Tenerife .prachtig gewandeld en alle dagen de zon erbij groeten Franke en Siepie